Poušť v plamenech


Název: Poušť v plamenech/Rebel of the Sands

Autor: Alwyn Hamilton

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 288

Rok vydání: 2017

 

Anotace: Amání je neohrožená pistolnice a osud pouště jí leží v rukou. Pouštnímu národu země Mirádži vládnou smrtelníci, ale v divokých, holých pustinách se pořád potulují mystická stvoření z dávných pověstí a někde prý stále čarují i samotní džinové. Na městečku Prachov ale nic mystického ani magického není a Amání se už nemůže dočkat, až z něj zmizí. Jestli zde zůstane, jejím osudem je skončit „buď provdaná, nebo mrtvá“, takže se Amání hodlá z Prachova dostat za pomoci své ostré mušky. Když se na střelecké soutěži setká s Jinem, tajemným a neskutečně přitažlivým cizincem, usoudí, že našla ideální únikovou cestu. Ale za celé roky, kdy fantazírovala o útěku z domova, se jí určitě nesnilo, že odsud uteče před vražednou sultánovou armádou s uprchlíkem hledaným za velezradu na
mytickém koni. A určitě nečekala, že se do toho uprchlíka zamiluje… nebo že jí mladík pomůže odhalit mocnou pravdu o tom, kdo Amání opravdu je.

Recenze: Příběh se odehrává v zemi zvané Mirádži. Je to země pokrytá z velké části pouští. V této zemi se také nachází malé město zvané Prachov. V tomto městečku žije i 17-ti letá Amání. Ta žije se svojí tetou, jejím manželem a jejich dětmi. Amání chce z Prachova za každou cenu odejít a pomoct ji v tom má turnaj střelců, kde hlavní vítěz dostane tučnou odměnu. S penězi, co by vyhrála by si mohla zaplatit vlak do Izmánu, kde žije její teta – sestra matky.


Amání se převleče za kluka a z obličeje jsou vidět pouze její pronikavě modré oči. Střílení se stalo jejím koníčkem, když nebylo co dělat. Mušku má velmi přesnou. V turnaji se seznámí s mladíkem, který se jí představí jako Jin. Ten chce také vyhrát hlavní cenu. Vše se, ale zvrtne a nastane chaos. Další den vtrhnou do Prachova sultánovi vojáci a hledají onoho mladíka. Amání mu poskytne ukrýt. Když se však vrátí, tak je Jin pryč.


„Cizinec se ke mně otočil čelem, a mně se tak poprvé naskytl pohled na jeho holou hruď. Přepadl mě pocit, že bych se měla dívat kamkoli, jen na něj. Což byl nesmysl, protože tohle byla poušť, a já už jsem viděla bez košile každého muže, kterého jsem kdy znala. Jenže tohohle muže jsem neznala. A obvykle jsem si nevšímala svalnatých paží nebo toho, jak se při dýchání zvedá a klesá břicho, nebo slunce vytetovaného nad srdcem.“


V zemi se proslýchá, že mladý princ, kterému říkají rebelský princ chce navrátit zemi lidu a schraňuje armádu proti současnému sultánovi, který zemi vládne. V Mirádži existují mýtické postavy jako jsou džinové. V Prachově, ale žádná magie není. Jediné, co místní lidé viděli jsou Buraqi – pouštní kůň, které je velmi těžké zkrotit.

Amání se připravuje na útěk, když dojde k výbuchu továrny. Vojáci jsou všude. Už už si myslí, že pro ni není možné útěku, když ji Jin vytáhne na hřbet bájného Buraqui a zmizí v poušti.

Proč ji Jin pomohl? Zvládne se Amání dostat do Izmánu? Má šanci najít svoji tetu a začít žít lepší život než v Prachově? A kdo vlastně Amání je?


Tato kniha se mi doma „povalovala“ nějaký ten pátek a nastala chvíle, kdy jsem si řekla a dost – teď si ji přečtu 😊. Trochu jsem měla obavu z toho, že to bude něco jako western – divoký západ a pistolníci. No tak to úplně nebylo. Kniha začíná jako tenkrát na západě, ale čím více čtete, tím se příběh dostává k jádru věci a tím více je tam postav, které jsou mýtické nebo nadpřirozené. Moc se mi líbilo, že hlavní hrdinka nebyla žádná „padavka“ a dokázala se o sebe moc dobře postarat. Vztah mezi Amání a Jinem byl zpočátku přátelský a později hodně intenzivní. Vyvrcholení prvního dílu bylo neočekávané a já jsem nemohla jinak než se pustit do dalšího.

Ještě musím ohodnotit obálku, která je krásná a připomíná pohádky Tisíce a jedné noci. Je tady jedno velké ALE …. Obálek i anglických pro tuto knihu bylo hned několik a vzhledem k tomu, že nakladatelství pokračovalo druhým dílem v jiném stylu bych dala přednost této obálce:







A co vy? Už jste četli tuto knihu? A co na ni říkáte?



Hodnocení:
75%
 
Share:

0 komentářů:

Okomentovat