Láska podle Shakespeara 1


Autor: Georgina Guthrie

Nakladatelství: Grada

Počet stran: 464

Rok vydání: 2016

 

Anotace: „Milovat, či nemilovat svou studentku, to je, oč tu běží...“
I v 21. století může na univerzitě vzkvétat zakázaná láska jako ze Shakespearova dramatu
Aubrey Priceové začíná poslední semestr jejího bakalářského studia na torontské univerzitě. Zdá se, že už brzy v poklidu dokončí svá studia Shakespearových děl. Pak se ale na katedře objeví nový asistent Daniel a Aubrey se do něj zamiluje. Ani jemu není chytrá, vtipná a nezávislá dívka lhostejná. Ale je tu přísný zákaz vztahů mezi učitelem a studentkou na univerzitě, fakt, že je Daniel děkanovým synem, a také jeho temné tajemství z minulosti…

Recenze: Knihu jsem si koupila před časem v elektronické verzi, ale pořád jsem se k ní nemohla dostat až nyní. Český obal knihny není špatný, ale možná se mi víc líbí původní anglický, kde jsou vyobrazeny postavy hlavních hrdinů. 

Aubrey Priceová je studentka posledního ročníku bakalářského studia, kde studuje literaturu a francouzštinu. Na poslední semestr se přihlásí na přednášky Shakespearovy literatury, kde se objeví i nováček na univerzitě asistent Daniel Grant, který je jen tak mimochodem synem samotnéo děkana Davida Granta, pro kterého čirou náhodou pracuje Aubrey. Když Aubrey poprvé uvidí Daniela na přednášce, tak se do něj na první pohled bezhlavě zamiluje (a mimochodem všechny studentky jsou z něj úplně poblázněné). Daniel si však od všech udržuje odstup a ke všem studentům na svých seminářích přistupuje stejně. Vlivem několika událostí se ocitnou Daniel s Aubrey sami a už to nevypadá, že by Danielovi byla Aubrey lhostejná. Jelikož je vztah mezi studentkou a asistentem zakázaný, tak se musí Daniel a Aubrey scházet potají a odškrtávat dny v kalendáři do Aubreiny promoce, aby mohli svůj vztah zveřejnit. Samozřejmě si jejich vztah musí projít zkouškou a také jsou tam nějaké stíny minulosti, které vyplavou napovrch.

Kniha se četla velice dobře. Autorka vypráví příběh jak ze strany Aubrey tak i ze strany Daniela. Upřímně na mě to bylo hodně přeslazené co se lásky týče (téměř nereálné), ale rychle jsem knížku přelouskala a těšila jsem se na další pokračování, tak za to má u mě autorka plus. Co mi na knize vadilo byly ty výrazy, kterými se oslovovali - Námořníku? sorry jako ... Docela by mě zajímalo jaké měl Daniel oči, protože buď jsem slepá nebo se o tom autorka fakt nezmiňuje. Co se mi hodně líbilo byly úvodní sonety nebo úryvky z Shakespearových děl. Knihu pro její nenáročnost a čtivost doporučuji.


Hodnocení:

73 %

Share:

0 komentářů:

Okomentovat