Ledová krev


Název: Ledová krev/Frostblood

Autor: Elly Blake

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 320

Rok vydání: 2017

 

Anotace: Sedmnáctiletá Ruby žije ve světě, v němž vše ovládá led. Ovšem ona sama má moc ohně a žáru – a to se v tomto krutém světě trestá smrtí. Takže po smrti své matky se přidává k rebelům, kteří chtějí zničit ledového krále. Ovšem než se stačí zapojit do boje, je polapená a donucena bojovat proti nejlepším bojovníkům svého nepřítele. Jestliže turnaj přežije, má jedinečnou šanci zničit šíleného krále. Ale skončí tím utrpění lidí v království? Plamen a led jsou v tomto světě nepřátele na život a na smrt, ovšem společně by mohly vytvořit sílu, která by mohla změnit vše.

Recenze: Ruby má dar ohně, ale v zemi, kde žije jsou lidé jako ona nemilosrdně pronásledováni a vražděni. Ruby žije sama s matkou, která dar ohně nemá. Jednou se k nim do vesnice dostanou vojáci a její matku zabijí a Ruby odvlečou do vězení odkud není úniku. V zemi vládne král ledu Malak, který je krutý a neúprosný. Ve vězení se k ní chovají s patřičným odporem. Ruby nemá šanci na útěk, ačkoli s něčí pomocí by to možná šlo.... Už je to pár měsíců co viděla sluneční svit a jednoho večera ucítí šílený mráz. Někdo se vloupal do vězení a teď se jí snaží osvobodit. 

"Zírala jsem na pozvednutou ruku starého muže, na jehož prstech se třpytily krystalky ledu. Ale nebyl čas se pozastavovat nad tím, jak silný je jeho dar." 

Ruby vysvobodí z vězení bratr Mléč a s ním i muž o něco starší než Ruby, který se jmenuje Arcus. Převezou Ruby do bezpečí kláštera, kde ji nebude nikdo hledat. 

Arcus má moc ledu, stejně tak bratr Mléč. Vysvětlí Ruby, že si ji vybrali proto, aby zabila krále. Ruby nemá nikoho, a proto s návrhem za cenu svobody souhlasí.

Ruby nedokáže ovládat svůj oheň a v tom je problém. Arcus a bratr Mléč chtějí, aby se učila a cvičila se v boji. Bratr Mléč učí Ruby jak ovládat oheň, protože je starým mistrem (i když ledovým) a jak meditovat. Arcus naopak Ruby cvičí v bojových technikách. Ruby ví, že jí Arcus nenávidí, kvůli jejímu daru. 

"Doutnající větvičky, to teda. Nejspíš tím myslel, že jsem vychrtlá a nepříjemně horká. On byl zase nesnesitelně studený. Třásla jsem se zimou, která vycházela z jeho hrudníku, a odolávala nutkání se mu vysmeknout. To by jen posílilo jeho přesvědčení, že jsem divoká."

Po pár týdnech si Ruby udělá v klášteře přátele - převážně mezi mnichy. Co se vztahu s Arcusem týče, tak ten se začne pomalu zlepšovat. Záhadou pro Ruby zůstává to, proč Arcus nosí stále kápi a není mu vidět do obličeje. 

Ne všichni v klášteře přijmuli Ruby s "otevřenou náručí" a jeden mnich již nadále neudrží tajemství a z kláštera uprchne přímo k ledovému králi, aby mu sdělil, kde se Ruby ukrývá. Ruby je v tu chvíli s Arcusem.

"Ani nevíš, jak na mě tvoje slova účinkují, Ohnivá. Trvalo mi léta, než jsem si vybudoval svůj led. Ty ho rozpustíš a já budu zlomený." 

Arcus ihned odjede za mnichem, ale už je pozdě a vojáci ledového krále chytí Ruby na útěku. Ruby nemá jinou možnost než se nechat odvléct do paláce. Bratr Mléč jí prozdradil, že krále má šanci zabít pouze tak, že zničí jeho trůn a jak jinak se dostat do paláce než jako vězeň? 

Kam zmizel Arcus? A co mniši a sestry v klášteře? Co se s nimi stalo?  Je Ruby dostatečně silná, aby zničila ledového krále? Je silná, aby se postavila svým protivníkům v aréně?


Na knihu jsem narazila náhodou, a protože mám ráda fantasy, tak jsem se do ní pustila. Rozjezd knihy byl mírný a chvilku mi trvalo než mě kniha zaujala. Nápad s ohnivými a ledovými je zajímavý. Kniha se určitě bude líbit čtenářům Skleněného trůnu nebo Griši. V knize nechybí magie, pomsta, přátelství, láska a taky trocha té spravedlnosti. Kniha bude mít ještě dvě pokračování s názvy Fireblood (vyšlo v aj v září 2017) a Nightblood (vyjde 5.6.2018). 

A co vy? Četli jste knihu? Líbila se vám?

Hodnocení:
73% 
Share:

2 komentáře:

  1. Knihu jsem četla nedávno a opravdu se mi líbila :) Už se těším na další díl :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Vůbec nechápu jak se to někomu nemůže líbit... Taky se těším na další díly. Díky za komentář :-)

      Vymazat