Verum



Název: Verum/Verum

Autor: Courtney Cole

Nakladatelství: CooBoo

Počet stran: 266

Rok vydání: 2017

 

Anotace: Jmenuji se Calla Priceová a topím se. Můj nový svět je temný, temný oceán a všechna tajemství mě tlačí ke dnu. Můžu vůbec někomu věřit? Už nevím. Lži jsou jako spirály. Točí se a kroutí, oslepují mě svými trny a hadími jazyky. A když už si myslím, že jsem našla pravdu, všechno ze dna vystoupí. A obklopí mě temnota. Ale pravda mě osvobodí. Je jen kousek přede mnou, můžu se jí skoro dotknout. Ale i když září a třpytí se, vidím její blyštivé tesáky a vím, že mě rozerve. Zničí. Bojíte se? Já ano.

Recenze: Tuto recenzi si můžete přečíst, i když jste nečetli první díl - nebudu prozrazovat hlavní spoilery :-)

Calla už odkryla nějaká tajemství, které jí způsobují bolest, ale stále ještě není u konce svého pátrání. Odjíždí s Darem do Anglie, aby byla co nejdál od svého bydliště a nemusela myslet na to, co se tam stalo. 

V Anglii poznává svou babičku a chůvu její matky Sabine. Její babička je chladná a odměřená žena, zatímco Sabine je milá, vstřícná a snaží se Calle pomoct. 

"Pořád jsem tady v Anglii, pořád jsem sama, nejsem v bezpečí před něčím, a přitom nevím, před čím. Muž, kterého miluju, je vedle mě, ale klidně by mohl být milion kilometrů daleko .... protože už mu nemůžu věřit. Protože moje mysl je křehká a uvědomuju si to dokonce i já sama."

Dare má před ní tajemství a nechce jí ho říct. Chce, aby na to Calla přišla sama. Calla se snaží rozpomenout, co se ten osudný den stalo. Vše je však zahalené v mlze a ta mlha se ne a ne rozplynout. 


  zdroj

Dare odchází v noci pryč a vrací se k ránu. Co jí pořád tají? Proč jí neřekne, co se stalo? Calla si od něj kvůli tomu jeho tajemství drží odstup, ale je to velice těžké, když ji tak přitahuje. 

Konec knihy nabírá skutečné obrátky. Co má Calla zjistit? 

Verum je latinsky Pravda. Dopátrá se jí Calla vůbec někdy?

Calla je jiná než byla na začátku a ve druhém díle se mění. Myslím že slovo šílenství přesně vystihuje tuto knižní sérii. Myslíte si, že chápete jak to vlastně celé je? Už už si říkáte - aha, no konečně "už tomu rozumím". Omyl! Spisovatelka vám zamotá hlavu ještě víc. Takže jste zase na začátku. Vše se snad dozvíme v posledním dílu série s názem Lux. 


Druhý díl je podle mě ještě lepší než ten první. Já se pouštím do třetího dílu v angličtině, který u nás zatím nevyšel.


Tak šílenství zdar :-)

Hodnocení:
84 %



 
Share:

2 komentáře:

  1. Na tuhle knihu se těším :) Nocte se mi líbilo a dostalo mě hlavně tím koncem, nutně potřebuji vědět, co bude dál :) Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Kniha se mi moc líbila, takže jen a jen doporučuji:-)

      Vymazat